Trump

Situace – zpráva z tisku: Donald Trump byl zvolen prezidentem 

Prakticky ve všech médiích jsme již mohli číst analýzy důvodů, proč v amerických volbách vyhrál Donald Trump. Četli jsme o naštvaných běloších, méně vzdělaných voličích, rozdílech mezi venkovem a městy. Přidáme k tomu pohled profesionálních vyjednavačů.

Trocha teorie (jak to vidíme my):

Na našich kurzech využíváme nejmodernější poznatky předních světových psychologů a pracujeme s aktuálními výzkumy z oboru neurověd. Je pozoruhodné, jak lze lidské rozhodování popsat psychologickými pojmy a propojit je s teorií a praxí vyjednávání.

Jak to souvisí s vítězstvím Trumpa? Z našeho pohledu je vyjednávání součástí prodejních dovedností. A volby jsou prodejem myšlenek, pocitů, emocí. Kandidáti se snaží vyjednat s voliči obchod. Dejte mi hlasy a já pro vás něco udělám. A zde právě dochází k průniku vyjednávání a psychologie. V kurzech pro pokročilé učíme, jak pracovat s oblastí „Primárních sociálních potřeb“. Jako příklad zde vyberu dvě potřeby:

Potřeba férovosti: Lidé potřebují mít pocit férového zacházení. V takovém případě jsou více nakloněni spolupracovat a domluvit se. Pokud tedy dovedete odhadnout, co lidé cítí jako fér, zvyšujete šanci na vítězství. Trump zdůrazňoval, že je fér, aby tvrdě pracující měli nárok na prožití svého amerického snu. Jasně též prohlašoval, že jim zajistí férový přístup k rozhodování, moci, bohatství, požitkům. To vše vycházelo vstříc potřebě férového přístupu a zvyšovalo šanci na vítězství.

Potřeba propojení: Při vyjednávání je větší pravděpodobnost dohody u lidí, kteří mají něco společného. Je zajímavé, že není důležité, zda se ta společná věc týká vyjednávané dohody nebo ne. Zdá se, že Trump cíleně pracoval na tom, aby to společné (propojení s voliči) zdůrazňoval a voliči si mohli říci, že je podobný jako oni. Mohla to být kšiltovka, vytvářející dojem normálního chlápka. Mohl to být slovník obyčejného člověka. Možná to byla skutečnost, že nadával na státní aparát stejně, jako normální lidé v hospodách. Snažil se najít co nejvíc vzájemných propojení a patrně mu to voliči uvěřili více, než Clintonové. Druhem propojení je například i komunikace na síti Twitter, kterou oba kandidáti hojně využívali.

Tyto a další „Primární sociální potřeby“ na našich kurzech nejen vysvětlujeme, ale i prakticky nacvičujeme jejich využití. Stejně tak je používáme i v praxi, k dosažení lepších výsledků pro naše klienty při podpoře při vyjednávání nebo při jejich zastupování.

 Chcete se o vyjednávání dozvědět víc?

Chcete umět používat podobné vyjednávací postupy? Chcete se naučit číst v tom, co při vyjednávání naznačuje druhá strana? Rádi byste poznali, že druhá strana už vyjednává? Můžeme o tom diskutovat tady nebo vás rádi přivítáme na našich webových stránkách.

Zajímá vás oblast vyjednávání? Chcete se stát lepšími vyjednavači? Přejete si být v kontaktu s lidmi, pro které je vyjednávání koníčkem i prací? Máme pro vás nabídku podpory v teorii i v praxi.

Chcete-li se sami zlepšit ve vyjednávání, jsou pro vás připraveny kurzy vyjednávání v různých úrovních obtížnosti. Spojuje se v nich teorie s mnoha praktickými ukázkami. Na stránkách www.interquality.cz najdete všechny potřebné informace.

Chcete-li pomoci s reálným vyjednáváním nebo se chcete nechat při vyjednávání doprovázet nebo zcela zastupovat, tak můžete využít služby profesionálních vyjednavačů na www.vyjednavame.cz.

Máme rádi vyjednávání, a proto vám přinášíme reálné situace a náš komentář k tomu, jak je vidíme z našeho profesionálního pohledu. Zároveň nás potěší, pokud se o vyjednávání budete chtít dozvědět více nebo se v něm budete chtít zdokonalit. Upozorňujeme na to, že se jedná pouze o náš názor, založený na informacích z médií a zjednodušený pro potřeby tohoto článku.

[top]